×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بلومبرگ بازیگر جریان ساز اقتصاد انرژی

چرا بلومبرگ؟

به جرات می‌توان بلومبرگ را یکی از رسانه‌های جریان اصلی در حوزه اقتصاد و به تبعیت از آن انرژی دانست. داشتن خبرهای دسته اول در حوزه انرژی، ارائه تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی در این حوزه و البته پوشش قوی و مداوم اخبار این حوزه در سرتاسر جهان بلومبرگ را به یک رسانه مهم و قابل توجه در عرصه انرژی تبدیل کرده است.

پوشش محتوای مربوط به انرژی در بلومبرگ به چه صورت است؟

بلومبرگ اخبار، اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به حوزه انرژی را به سه صورت منتشر می‌کند:

  1. اخبار، یادداشت‌ها و تحلیل‌های متداول خبری که به صورت روزانه تهیه و توزیع می‌شوند. این مطالب تحت سه عنوان صنعت انرژی، ذخیره انرژی و بهره‌وری انرژی نیز دسته‌بندی شده و به صورت آرشیو قابل جست‌و جو و استفاده هستند. این بخش شامل گزارش‌های تصویری و آمار نیز می‌شود.
  2. اطلاعات مربوط به بازارهای جهانی نفت، گاز و دیگر اشکال انرژی که در بخش نمادها و تحت عنوان انرژی در این رسانه به صورت مداوم نمایش داده می‌شود. در این بخش قیمت لحظه به لحظه نفت خام و گاز طبیعی در بازارهای جهانی قابل دسترسی است.
  3. شکل سوم که در واقع بخشی مستقل تحت مالکیت بلومبرگ ال.پی محسوب می‌شود نیو انرژی فایننس نام دارد. این بخش در سال ۲۰۰۹ پایه‌گذاری شد، یک کمپانی اطلاعات محور و متمرکز بر سرمایه‌گذاری انرژی و تحقیقات در حوزه کربن واقع در بریتانیا.

این بخش در سال ۲۰۰۴ توسط مایکل لیبریچ برای تهیه اخبار، داده‌ها و تحلیل‌ها درباره انرژی‌های کربنی و پاک شروع به کار کرد. بلومبرگ ال.پی این شرکت را برای تبدیل شدن به یک منبع صنعتی در حوزه اطلاعات راه‌حل‌های انرژی‌های کم کربن راه‌اندازی کرد و نام آن را به نیو انرژی فایننس تغییر داد. لیبریچ تا سال ۲۰۱۴ رهبری این شرکت را بر عهده داشت و هم‌اکنون نیز به عنوان رییس هیات مشورتی این سازمان فعالیت می‌کند.

کمی بیشتر درباره نیو انرژی فایننس

نام اختصاری این شرکت بی.ان.ای.اف است و درباره حود می‌نویسد: با یک تیم از کارشناسان در سراسر شش قاره، BNEF تجزیه و تحلیل‌های مستقل و بینش فراهم می‌کند و به تصمیم‌گیران اجازه می‌دهد تا در اقتصاد در حال تحول انرژی حرکت کنند.

این کمپانی با تلاش برای پوشش صنعت انرژی به بخش‌هایی از قبیل انرژی‌های نو، تکنولوژی‌های هوشمند در حوزه انرژی، حمل و نقل، گاز، بازار انرژی‌های کربنی و بحث‌های اقلیمی پرداخته و آن‌ها را در غالب پژوهش، اطلاعات، مدل‌ها و ابزار، اخبار، خلاصه و وبینار و مقاله ارائه می‌دهد و درباره خود چنین توضیح می‌دهد: « بلومبرگ NEF یکی از پیشگامان اصلی تحقیقات اولیه در زمینه انرژی پاک، حمل و نقل پیشرفته، صنعت دیجیتال، مواد ابتکاری و کالاها است».

بلومبرگ NEF همچنین مشتریان خود را چنین توصیف می‌کند: «مشتریان ما شامل استراتژیست‌ها و متخصصان توسعه کسب و کار شرکت‌ها، متخصصان امور مالی از قبیل معامله‌گران و تحلیلگران بازار و همچنین سیایت‌گذاران و تنظیم‌کنندگان می‌شوند. ما با بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه خدمات و تولید، نفت و گاز، تولیدکنندگان تجهیزات، بانکداری، مالی و دولت‌ها کار می‌کنیم».

از دیگر خدماتی که BNEF ارائه می‌کند می‌توان به مجموعه نشست‌های آینده انرژی اشاره کرد. مجموعه‌ای که از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرده و هر ساله با هدف ایجاد ارتباط بین بازارهای انرژی، صنعت، مالی و سیاست برگزار می‌شود. این سری نشست‌ها بنا به تعریف BNEF سرآغاز یک همگرایی منحصر به فرد از بازیکنان قدیمی و جدید و رهبران انرژی دنیا است که به ایجاد محیطی برای ارتباطات جدید و فضایی برای بحث در مورد مسائل حیاتی انرژی امروز و دهه‌های آینده کمک می‌کند. این اجلاس هر ساله در سه شهر نیویورک، لندن و شانگهای برگزار می‌شود.

همچنین تیم رسانه‎‌ای این کمپانی خدماتی از قبیل راهنمایی برای برگزاری و مدیریت کنفرانس و مشاوره‌های رسانه‌ای دیگر در حوزه انرژی ارائه می‌دهد. تمام خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شوند منابع درآمد آن را تشکیل می‌دهد.

نکته جالب درباره وب سایت این کمپانی این است که اطلاعات موجود در سایت به سه زبان ژاپنی، چینی و کره‌ای نیز قابل دسترسی هستند. همچنین این کمپانی صاحب صفحاتی در فیسبوک، توییتر و لینکدین است.

تاریخچه بلومبرگ نیوز

بلومبرگ نیوز در سال ۱۹۹۰ توسط مایکل بلومبرگ و متیو وینکلر برای انتشار اخبار مالی تاسیس شد و امروز یکی از منابع مهم خبری در این زمینه به شمار می‌رود.

مایکل و متیو در ابتدا کار خود را با یک تیم شش نفره آغاز کردند. تیمی که وینکلر نخستین سردبیر آن بود، بیست سال بعد و در سال ۲۰۱۰ بلومبرگ نیوز تیمی بالغ بر ۲۳۰۰ خبرنگار و سردبیر داشت. ۱۴۶ دفتر در ۷۲ کشور جهان این روزنامه‌نگاران را در خود جای می‌دهد.

به گفته متیو وینکلر، بلومبرگ که نویسنده وال استریت ژورنال بود در نوامبر ۱۹۸۹ در تماسی تلفنی از او می‌پرسد: «چه چیزی برای ورود به کسب و کار خبر لازم است؟» و این سرآغازی برای شکل‌گیری بلومبرگ می‌شود.

بلومبرگ نیوز حالا درباره خود می‌نویسد: «بلومبرگ یک شرکت پیشرو متمرکز بر ساخت محصولات و راه‌حل‌های مورد نیاز بری قرن ۲۱ است. به عنوان یک شرکت اطلاعات و فن‌آوری جهانی، ما تصمیم‌گیرندگان را به یک شبکه پویا از داده‌ها، افراد و ایده‌ها متصل می‌کنیم، شبکه‌ای که دقیقا اطلاعات تجارت و مالی، اخبار و بینش‌ها را به مشتریان سراسر جهان ارائه می‌دهد. ما سخت و سریع کار می‌کنیم و در همان حال کیفیت و دقتی که به خاطر آن شناخته شده‌ایم را حفظ می‌کنیم. ما بهترین‌ها را گرد هم می‌آوریم و همیشه در حال اختراع و نوآوری هستیم».

منابع مالی بلومبرگ چیست؟

بلومبرگ نیوز نیز بنا بر مشی کلی کمپانی بلومبرگ با فروش اطلاعات، تحلیل‌ها، نتایج آماری و البته تبلیغاتی منتخب کسب درآمد می‌کند. مساله آن است که باید دید این مشتریان چقدر توانایی تاثیرگذاری بر مشی این خبرگزاری در انتشار اخبار را دارند. آیا این سبک کسب درآمد که البته از بهترین انواع سبک درآمد یک کمپانی رسانه‌ای است توانسته استقلال بلومبرگ را زیر سوال ببرد یا خیر؟ یقینا پاسخ به این قبیل سوال‌ها نیاز به زمان و البته دسترسی‌هایی بیش‌تر دارد.

بلومبرگ را می‌توان در فیسبوک، توییتر، لینکدین و ایناستاگرام دنبال کرد و یا از طریق دانلود اپ این شبکه در جریان اخبار آن بود. رتبه جهانی بلومبرگ در الکسا ۴۹۳ و در رتبه آن در آمریکا ۱۸۶ است. این سایت همچنین بیش‌ترین بازدید را به ترتیب در آمریکا، ژاپن، کانادا، هند و انگلستان دارد.

یکی دیگر از مقرهای اصلی این کمپانی در لندن است. ساختمانی که مختص بلومبرگ ساخته شده و خود مدت‌ها یک سوژه خبری بسیار داغ بوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false