×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شرکت‌های شبیه تسلا ظهور نخواهند کرد/ رقیب چینی تسلا در معرض خطر ورشکستگی

به گزارش گروه دانش و فناوری نفت‌خبر از بلومبرگ، شرکت خودروسازی فارادی فیوچر که در آمریکا ثبت شده است، در زمان اعلام موجودیت، از توانایی رقابت با تسلا سخن گفته بود اما اکنون با موانع بزرگی مواجه شده و برای باقی ماندن در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری دارد.

طبق اخبار دریافت شده از برخی منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اگر شرکت فارادی فیوچر تا ماه دسامبر موفق به راه اندازی سری نخست این خودروها نشود، باید بلافاصله باید سفته‌ای به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را با سود بهره ۱۲ درصدی پرداخت کند.

در حال حاضر بدهی این شرکت خودروسازی که در تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است و پس از چند ماه تلاش موفق به پرداخت پول سرمایه‌گذاران چینی این شرکت نشده است و اکنون فارادی نیاز به پول بیشتری دارد تا قادر به تولید خودروهای واقعی باشد، نه نمونه‌های اولیه.
جیا در سال جاری مدیریت شرکت رسانه‌ای خود در چین را کنار گذاشت تا تمام توان خود را روی شرکت فارادی متمرکز کرد و قصد دارد با ترکیب سرمایه‌گذاری چینی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های غربی، ایلان ماسک در شرکت خودروسازی تسلا را به چالش بکشد.

فارادی فیوچر

شرکت فارادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نمی‌توانیم در مورد برخی مسائل اطلاعاتی منتشر کنیم اما در حال حاضر در حال جمع‌آوری سرمایه هستیم.»

فارادی دو سال پیش با رونمایی از نمونه اولیه خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری خود که در نمایشگاه فناوری CES در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت، موج خبری بزرگی را ایجاد کرد. جیا برنامه‌ریزی کرده است که با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در صحرای نوادا این شرکت را بسازد و تا سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۵۰۰ شغل را ایجاد کند.

تقریباً دو سال پیش بود که مدیران شرکت فارادی فیوچر خبر از تأسیس کارخانه‌ای عظیم در نوادا آمریکا را منتشر کردند اما بعد از گذشت شش ماه این شرکت خبر از نیاز به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری را داد و در ماه آگوست (مردادماه) سال جاری میلادی بود که این شرکت به دلیل مواجه شدن با برخی مشکلات مالی، پروژه را در فاز عملیاتی متوقف کرد.

این مسئله که با ارسال نامه‌ای از سوی این شرکت به مقامات ایالت نوادا آمریکا اعلام شد. درنهایت شرکت فارادی فیوچر با ارائه یک چک به مبلغ ۱۶ هزار و ۲۰۰ دلار و به دلیل ضرر و زیان ناشی از به سرانجام رسیدن این پروژه و مبلغ ۶۲۰ هزار دلار نیز به‌عنوان مالیات به این ایالت پرداخت کرد. پروژه فارادی در عمل هیچ هزینه‌ای برای ایالت و دولت مرکزی ایجاد نکرد.

درنهایت فارادی فیوچر با امید به جذب سرمایه‌گذاری مالی به دنبال تأسیس یک کارخانه کوچک‌تر در کالیفرنیا آمریکا است تا امید خود برای تولید خودروی تمام الکتریکی یعنی FF91 را از دست ندهد.

درنهایت تجربه به‌دست آمده از راهی که این شرکت رفته است، نشان از سخت بودن راه اندازی یک شرکت خودروسازی و هزینه‌های بسیار زیاد آن دارد. البته این نکته را باید ذکر کرد که این شرکت خودروسازی به دنبال تولید خودروهای الکتریکی گران قیمت است.

می‌توان نتیجه گرفت که تأسیس شرکت‌هایی نظیر تسلا حتی با توجه به بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی در سطح جهان، چندان آسان نیست و کمی بعید به نظر می‌رسد که شاهد ظهور شرکت‌های جدیدی در صنعت خودروسازی جهان باشیم که توانایی رقابت با غول‌های این صنعت را داشته باشند.

مترجم: عارف صفی‌پور

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false