×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نفت در روزنامه های امروز/ گروکشی برای نفت ایران

به گزارش گروه رسانه ای نفت خبر به نقل از  کانال تلگرامی از نفت چه خبر، توضیح ماجرا هم این است که مالکان نفتکش برای پوشش ریسک خود در زمان تحریم ها، افزایش کرایه ها را مطرح کرده اند. “شرق” در این زمینه نوشته : “خبرهای منتشرشده در این روزها مبنی‌بر مطالبه افزایش هزینه حمل نفت ایران از سوی مالکان نفت‌کش‌ها، موضوعی است که مسئولان نفتی ایران از آن در قالب «شنیده» و «پیشنهاد» یاد می‌کنند؛ پیشنهادی که هنوز رسمی نیست و از سوی مقام‌های ایرانی تأیید نمی‌شود. با اینکه این موضوع به سبب افزایش ریسک حمل نفت ایران و عدم پذیرش شرکت‌های بیمه برای بیمه‌کردن نفت‌کش‌های حامل نفت ایران طرح شده، اما به نظر برخی از کارشناسان که بازار را به‌صورت پی‌درپی رصد می‌کنند، افزایش حمل نفت ایران علاوه‌بر اینکه در زمان تحریم‌های قبلی نفتی ایران برقرار بود، در دوران پساتحریم، پیش از اعمال تحریم‌های کنونی نیز انجام می‌شد و به همین دلیل به موضوعی عادی در بازاریابی نفتی ایران بدل شده است.”

در ادامه گزارش آمده : “در صورت پذیرش این پیشنهاد که به نظر می‌رسد در زمان کنونی، چاره‌ای برای فروش نفت ایران البته با هزینه‌‌ای گزاف به شمار می‌رود، می‌تواند سود کلانی را نصیب مالکان نفت‌کش کند. در برخی از اخبار رسمی حتی سخن از درخواست افزایش بیش از دوبرابری هزینه حمل محموله‌های نفتی ایران به میان آمده که از سوی مقامات ایران تأیید نمی‌شود. به گفته برخی از رسانه‌ها، درخواست افزایش هزینه دوبرابری برای انتقال نفت ایران به اروپا، از هفت دلار به ۱۵ دلار کرایه را طرح کرده‌اند. در شرایط کنونی نمی‌توان از تحریم محموله‌های نفتی ایران به راحتی گذشت، چراکه علاوه‌بر اینکه افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد، خبر ناگواری برای فعال‌شدن دوباره کاسبان تحریم است که هرآن می‌توانند به سبب افزایش قدرت، آسیب جدی‌تری را به اقتصاد ایران وارد ‌کنند.”

شرق گفت و گوی کوتاهی هم با محمد ناصری مدیر روابط‌عمومی و سخنگوی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه انجام داده که البته اطلاعات تازه تری در خود ندارد : “وی با بیان اینکه به‌واسطه تحریم‌ها، برخی شرکت‌های بیمه، بیمه نفت‌کش‌ها را برعهده نمی‌گیرند، می‌گوید: ریسک حمل‌ونقل نفت ایران افزایش یافته و به همین دلیل یکی از پیشنهادهای طرح‌شده از جانب خطوط کشتی‌رانی خارجی، افزایش هزینه حمل است. محمد ناصری ادامه می‌دهد: این موضوع صرفا در قالب یک پیشنهاد است و هنوز موافقتی با آن صورت نگرفته. به گفته او، هنوز درخواست رسمی از سوی خطوط کشتی‌رانی مبنی‌بر افزایش هزینه حمل نفت ایران به وزارت نفت اعلام نشده.”

“جمهوری اسلامی” که خبرها و گزارشهای مربوط به تحریمها را با جدیت بیشتری نسبت به روزنامه های دیگر در صفحه اول پوشش می دهد، امروز به گزارش پلاتس پرداخته با این تیتر: میزان خرید مشتریان نفتی بزرگ ایران همچنان بالاست. گزارشی که دیروز ایسنا آن را مخابره کرد : برآورد پایگاه خبری “اس اند پی گلوبال پلاتس” نشان داد صادرات نفت ایران در ژوییه با کاهش خرید کره جنوبی و اروپا دچار افت شد اما خرید چین و هند از ایران بالا ماند. طبق آمار نرم افزار جریان تجاری پلاتس، مجموع حجم صادرات از بنادر ایران در ژوییه به میزان ۷ درصد کاهش یافت و به ۲.۳۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۲.۴۹ میلیون بشکه در روز در ژوئن رسید. بنا بر برآورد پلاتس، تولید نفت ایران در ژوییه به ۳.۷۲ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح از ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

صادرات به آسیا با عدم خرید میعانات ایران از سوی کره جنوبی و تایوان، در مقایسه با ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز در ژوئن، به ۱.۷۶ میلیون بشکه در روز در ژوییه کاهش یافت. با این حال بارگیری به چین ۷۹۹ هزار و ۴۵۲ بشکه در روز بود که در مقایسه با ۷۲۲ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز در ژوئن افزایش داشت. صادرات نفت ایران به هند نیز در ژوییه بالاتر بود و با بیش از ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ژوئن، به ۷۰۶ هزار و ۴۵۲ بشکه در روز رسید.

خبر نفتی دیگر امروز روزنامه ها درباره تبرئه فرزند مهاجرانی بود. “شرق” به نقل از ایرنا نوشته: محسن مهاجراني، فرزند وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي، از اتهامات در پرونده دکل نفتي فورچونا تبرئه و براي او قرار منع تعقيب صادر شد. شرق به این بهانه گزارشی از سیر ماجرا منتشر کرده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false