×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
هیوندای همکار اروپایی خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری نفت‌خبر از بلومبرگ، سرخیو مارکینون، مدیر اجرایی فیات-کرایسلر، به تازگی در موزه آلفا رومئو در آریس، نزدیک میلان، اعلام کرد که هرچند که احتمال ادغام بین شرکت‌ها وجود ندارد اما این همکاری می‌تواند «مستحکم» باشد.

مارکینون خطاب به خبرنگاران گفت: «پتانسیل همکاری فنی با شرکت هیوندای وجود دارد و در حال حاضر این شرکت تأمین برخی از قطعات و نقل و انتقالات ایالات‌متحده را انجام می‌دهد. ما به دنبال انجام یک معامله برای توسعه حمل‌ونقل و ترویج استفاده از هیدروژن هستیم.»

مدیرعامل شرکت فیات-کرایسلر تائید کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ ، شرکت‌های تجاری تأمین قطعات مگنتی مارللی و کومائو را به شرکت‌های جداگانه تبدیل کند. البته نحوه انجام این تصمیم گیری عنوان نشده است، اما می‌تواند شامل فروش سهام آنها به منظور جمع آوری پول باشد.
مارکینون بعد از اینکه خط تولید آلفا رومئو با کاهش تولید مواجه شد و فروش آن در دهه گذشته سقوط کرد، میلیاردها دلار برای توسعه وسایل نقلیه جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت فیات-کرایسلر اهداف مالی خود را برای ۲۰۱۸ تائید کرد، از جمله این اهداف می‌توان به افزایش سود عملیاتی تا حدود ۹ میلیارد یورو (۱۰٫۷ میلیارد دلار) و حذف بدهی‌ها اشاره کرد.

مارکینون گفت: «هرچند که این موضوع برای ما مقداری سودآوری دارد اما ما میزان ریسک را کاهش داده‌ایم.»
دخالت ترامپ در صنعت خودروسازی آمریکا، مهم‌ترین دلیل مذاکره نکردن مجدد مارکینون با برندهای چینی دیگر عنوان شده و به همین دلیل وی به همکاری با هیوندای کره جنوبی روی آورده است.
گروه فیات-کرایسلر دیگر با هیچ برند چینی بر سر فروش یا ادغام برند جیپ و فکر نمی کند، به دلیل اینکه عقد چنین قراردادی مستقیماً از سوی کنگره و ریاست جمهوری آمریکا ممنوع اعلام شده است. به همین منظور شریک تجاری چون گریت وال چین از دید رئیس‌جمهوری چون ترامپ که منفعت داخلی را در لیست اولویت خود داده، چندان جذاب به نظر نمی‌آید. از سوی دیگر گروه فیات-کرایسلر نیز هرگز به پیشنهاد چینی‌ها علاقه‌ای نشان نداده است. هرچند فروش زیرمجموعه تخصصی قطعه ساز مگنتی مارللی (Magneti Marelli) با ارزشی در حدود ۴ الی ۵ میلیارد دلار از گزینه‌های در حال بررسی این گروه خودرویی بزرگ است.
البته خبرهایی حاکی از همکاری میان سامسونگ کره و این برند خودرویی نیز منتشرشده است. از دید آسیای شرق گروه فیات-کرایسلر در حال حاضر مقابل برند هیوندای نشسته است. عقد هرگونه قرارداد میان گروه فیات-کرایسلر و هیوندای کره جنوبی می‌تواند مزایای بسیاری برای هر دو گروه و مخصوصاً این غول کره‌ای به همراه داشته باشد. آنجایی که کره جنوبی در ایالات‌متحده و یا آمریکای لاتین تعداد اندکی کارخانه و خط تولید خودرو را در تملک خود دارد، در صورت هر گونه همکاری با این غول آمریکایی-ایتالیایی نه تنها به خطوط تولید گسترده و پرشماری در غرب دست می‌یابد بلکه در زمینه فناوری‌های نوین اروپایی-آمریکایی این گروه بزرگ خودرویی نیز بهره می‌برد.
از طرفی دیگر گروه فیات-کرایسلر از طریق تجهیزات شرکت هیوندای کره می‌تواند ضمن دستیابی به پلتفرم‌های متفاوت و البته کوچکتر این خودروساز در راه‌اندازی خط تولیدهای پر تیراژ و اقتصادی‌تر به تولید محصولات جدید خود بپردازد و به همین دلیل برند هیوندای از جمله مناسب‌ترین گزینه‌های همکاری برای فیات-کرایسلر است.
مترجم: عارف صفی‌پور

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false