×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کورسا و پژو۲۰۸ الکتریکی به بازار می‌آیند

به گزارش گروه دانش و فناوری نفت‌خبر، در سالهای اخیر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا میلیاردها دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی و ارتقای فناوری آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و رقابت شدیدی در بازار این خودروها ایجاد شده است و اکنون گروه خودروسازی پژو-سیتروئن که به تازگی مالکیت شرکت آلمانی و پرآوازه اوپل را در دست گرفته نیز قصد دارد نسخه الکتریکی اوپل کورسا و پژو ۲۰۸ را روانه بازار کند و انتظار می‌رود در بازار اروپا موفقیت چشمگیری داشته باشد.

نسل بعدی اوپل کورسا و پژو ۲۰۸ قرار است به صورت تمام الکتریکی (علاوه بر گزینه‌های استاندارد) نیز ارائه شوند، این دو خودرو از یک پلتفرم استفاده خواهند کرد که این عمل در نتیجه قرار گرفتن شرکت اوپل در زیر مجموعه گروه PSA صورت گرفته است.

این طرح‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه‌ریزی اوپل برای الکتریکی کردن تمام خودروهای خود تا سال ۲۰۲۴ اعلام شده است.

اهداف اوپل برای تولید خودروهای الکتریکی تا سال 2024

اهداف اوپل برای تولید خودروهای الکتریکی و کاهش آلایندگی آنها تا سال ۲۰۲۰

شرکت اوپل/واکسهال با داشتن دسترسی کامل به فن‌آوری‌های گروه پژو-سیتروئن، تبدیل به یک شرکت پیشرو در کاهش آلایندگی خودروهای اروپایی خواهد شد. اوپل در این مورد اعلام کرده است «تا سال ۲۰۲۴، تمام خودروهای عمومی تولید شده این شرکت در اروپا الکتریکی خواهد شد، که این کار با ساخت یک نسخه کاملاً الکتریکی و یا نسخه مجهز به پیشرانه هیبریدی صورت خواهد گرفت.»

البته شرکت خودروسازی اوپل، درگذشته نیز با تولید مدل آمپرا-ای توانایی‌های خود را در تولید خودروهای الکتریکی نشان داده بود و در مقایسه با سایر رقبای خود عملکرد چشمگیری را نشان داده بود که در شکل زیر این برتری را مشاهده خواهید کرد.

بیشترین مسیر قابل پیمایش خودروهای الکتریکی در اروپا (به جز تسلا)

بیشترین مسیر قابل پیمایش خودروهای الکتریکی در اروپا (به جز تسلا)

این شرکت خودروسازی اعلام کرد « تا سال ۲۰۲۰، خط تولید چهار مدل خودروی الکتریکی را راه اندازی و آنها را روانه بازار خواهد کرد، این خودروها عبارت‌اند از گرند لندX PHEV  و نسل بعدی کورسا که به یک عنوان یک خودروی کاملاً الکتریکی عرضه خواهند شد.

البته باید توجه داشته باشید که تمام خودروهای الکتریکی اوپل، هم به صورت تمام الکتریکی و هم به صورت هیبریدی که البته مدل هیبریدی معمولی نیست اراده خواهند شد، خودروهای هیبریدی اوپل با قابلیت شارژ از طریق ایستگاه‌های شارژ ارائه می‌شوند که در خودروهای هیبریدی معمولی چنین ویژگی‌ای وجود ندارد و همین اقدام وجه تمایز اوپل در مقایسه با خودروهای الکتریکی شرکت‌های فولکس‌واگن، فورد، ولوو، دایملر و بی‌ام‌و خواهد بود.

هرچند که طرح گروه پژو-سیتروئن برای حرکت به سمت خودروهای الکتریکی، طرحی معمولی به نظر می‌رسد اما نکات مثبتی نیز وجود دارد. آنها بر روی مدلی از خودروهای الکتریکی تمرکز می‌کنند که کارآمدتر خواهد بود و می‌تواند در بازار خودروهای الکتریکی و خصوصاً بازار اروپا بسیار موفق باشد. انتظار می‌رود که نسخه‌های الکتریکی اوپل کورسا و پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شوند و شانس خوبی برای موفقیت در بازار خودروهای الکتریکی اروپا داشته باشند. با این حال این خودروها الکتریکی کوچک در سال ۲۰۱۹ رقبایی خواهند داشت، رقبایی چون نسل دوم رنو زویی، فولکس‌واگن ای-گلف و احتمالاً نیسان میکرا.
برای ذخیره برق در خودروهای اوپل کورسا و پژو ۲۰۸، باتری ۵۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که به لحاظ میزان ظرفیت باتری، این خودرو را در میان خودروهای الکتریکی کنونی رنو زویی و شورلت بولت (اوپل آمپرا-ای) قرار می‌دهد. این خودروها با بهره‌گیری از این باتری باید توانایی پیمایش حدود  ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را داشته باشند که این محدوده پیمایش مقدار قابل قبولی به نظر می‌رسد، اما عامل مهم دیگری در این میان وجود دارد که آن قیمت این خودروها خواهد بود و تا کنون در این مورد اطلاعاتی منتشر نشده است.

نسل جدید خودروهای الکتریکی گروه پژوه-سیتروئن

نسل جدید خودروهای الکتریکی گروه پژوه-سیتروئن

نکته قابل توجه دیگری که در این بین وجود دارد، وجود نشانه‌هایی از آماده شدن گروه پژو-سیتروئن برای بازگشت دوباره به بازار ایالات‌متحده پس از چندین دهه غیبت خواهد بود. در نتیجه اگر قبل از رسیدن سال ۲۰۲۰ خودروهای الکتریکی اوپل کورسا و پژو ۲۰۸ را در ایالات‌متحده مشاهده کردید خیلی متعجب نشوید زیرا این حرکت یک رویکرد منطقی و شاید روشی آسان برای افزایش درآمد که این گروه خودروسازی باشد.

برخی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا از جمله شرکت ولوو اعلام کرده‌اند که از یک دهه آینده تنها خودروی الکتریکی تولید خواهند کرد و این به معنای تغییر معنادار در تقاضای سوخت‌های فسیلی در دنیا است.

با توسعه فناوری‌ و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی روی خودروهای الکتریکی و اعلام برنامه‌های آینده‌ خود جهت عرضه‌ خودروهای الکتریکی و همچنین اضافه شدن کشورهایی که خودروهای با پیشرانه‌ احتراق داخلی را ممنوع می‌کنند، به نظر می‌رسد که در آینده‌، استفاده از خودروهای الکتریکی میزان تقاضای جهان برای سوخت‌های فسیلی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false